
הדור הבא של התקשורת הסלולרית, הדור החמישי (5G), נקבע ע"י מדינות רבות, וביניהן ישראל, כיעד לקידום הטכנולוגיה ולהטמעתה.
לטכנולוגיית דור 5 יתרונות רבים, אך לצד זאת עולה חשש מהשלכות בריאותיות הכרוכות בשימוש בטכנולוגיה זו. חשש זה נובע, בין השאר, משימוש בתדרים גבוהים יותר מאלה שנמצאים בשימוש כיום (תחום הגלים המילימטריים), ומעלייה בחשיפה הכוללת לקרינה בתדרי רדיו.